Rodfrugtfritter

De fleste har prøvet at fylde et fad med rodfrugter og smide dem i ovnen med lidt olie og krydderier. Men prøv denne variant som snildt kan konkurrere med pommes frites og er meget sundere.

Tøm grøntsagsskuffen for rodfrugter, eks.:

Kartofler

Selleri

Kålrabi

Persillerødder

Pastinakker

Rens grøntsagerne og skær dem ud i stave, ca. ½ x ½ cm tykke. Vend dem i rigeligt olivenolie og drys salt og evt. krydderier over dem. Jeg plejer at bruge en god urtesalt.

Læg fritterne i et lag på bagepapir på en bagplade og bag/steg dem ved 200 grader i ca. 45 minutter. Smag hvornår de er møre. Hvis du bruger kartofler, er det vigtigt at de bliver helt møre og gerne lidt sprøde og gyldne. De andre grøntsager kan godt serveres inden de er helt møre.

Server dem som tilbehør hvor du normalt ville servere kartofler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Fenja Søndergaard

Kvinde årgang 78, mor til to piger, årgang 09 og 11 og bonusmor til knægt årgang 97 og pige årgang 03. Samboende med børnenes far, årgang 74. Madglad i stor stil.
This entry was posted in Aftensmad, Glutenfri opskrifter, Mælkefri opskrifter, Tilbehør. Bookmark the permalink.

One Response to Rodfrugtfritter

  1. Pingback: Uge 13 – Rodfrugtfritter og rodfrugtlagsagne « Fenjas mad

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>