Græskarpålæg

Nyd græskar mens det er sæson for dem. De kan koges, steges, bages, dampes, moses, pureres og i sidste ende spises. Her er opskriften på meget simpelt og sundt græskarpålæg.

200 g pålæg

200 g græskar, eks. hokkaidogræskar

Krydderier, eks. urtesalt, rosmarin, chili

Græskar renses. Hokkaido her en tynd skal, der kan spises med. Det vaskes, skæres over og kernerne fjernes. Kødet skæres i mindre stykker og det dampes over letsaltet vand til det er mørt, ca. 15 minutter.

Det dampede græskar køles lidt af og kommes i foodprocessor eller minihakker med krydderier og køres til en ensartet masse. Serveres som pålæg på brød eller som sandwichfyld.

Rugbrød med græskarpålæg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Fenja Søndergaard

Kvinde årgang 78, mor til to piger, årgang 09 og 11 og bonusmor til knægt årgang 97 og pige årgang 03. Samboende med børnenes far, årgang 74. Madglad i stor stil.
This entry was posted in Frokost, Glutenfri opskrifter, Mælkefri opskrifter, Pålæg, Vegetaropskrifter. Bookmark the permalink.

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>